Fredrikstadmarka Rundt 10. oktober 2010

Rekordstor deltagelse i årets utgave av Fredrikstadmarka Rundt, som i år også omfattet barneløp, 1 km og 3 km terrengløp for ungdom.

Sol og gnistrende høstfarger lokket 203 løpere ut i skogen til den 37. utgaven av Fredrikstadmarka rundt. Ikke siden joggebølgen på 80-tallet har løpet samlet flere deltagere. Og sjelden eller aldri har vi opplevd så god stemning ute i løypa med heiarop og masse folk. Også løperne vi snakket med i målområdet ga uttrykk for at de hadde hatt en fin tur, selv om stiene var våte og litt tungløpte etter mye regn de siste ukene.

Raskest blant gutta var FIF’s egen Tor Øyvind Ødegård. Han brukte 1.18.22 på den 20 km lange runden, og kan tydeligvis mer enn å løpe 800m! Eyolf Røed, FIF løp inn til 2. plass totalt, drøye 2 min bak vinneren. Også Lasse Lieberknecht fra FIF gjorde et sterkt løp. Han vant klasse M45-49 år med tida 1.21.39. Blant jentene var Marit Kahrs fra Bækkelaget raskest med tida 1.33.50. Janne Johansen fra FIF hadde nest beste tid, kun 16 sek bak, og vant med det sin klasse.

I år hadde arrangøren også tilbud til barn og ungdom. Barna løp 500m, og ungdommene 1 km eller 3 km. I 1 km-løypa gjorde FIF’s 13-åring Nora Wold et kjempeløp og klokkket inn på 3.33.

Resultater

Les også artikkel om Fredrikstadmarka Rundt på kondis.no og i Fredrikstad Blad.

Klikk her for å se video fra startfeltet (filmet av Arild Gimse).

Vinner av herreklassen, Tor Øyvind Ødegård fra Fredrikstad IF, krysser målstreken.

Marit Kahrs, Bækkelaget SK, mot mål som beste kvinne.

Starten på barneløpet - med "hare".

Nora Wold, Fredrikstad IF, beste jente på 1 km.

Ola Gressløs, Fredrikstad IF, beste gutt på 1 km.

Herman Ryen Martinsen, Fredrikstad IF, beste gutt på 3 km.

Mange flere bilder her

Foto. Gaute Blekken, Hege Tokerud og Thorstein Haugen